Infographic: Draagt de digitale wereld zorg voor minder creativiteit?

Adobe bracht recentelijk de huidige status van creativiteit in kaart. In bovenstaande infographic, onderdeel van het onderzoek, valt te zien dat er nog veel is te doen aan creativiteit in de wereld. Als het gaat om economische groei dan is volgens de ondervraagden creativiteit zeer belangrijk (80 procent). Het onderwijs kan hier volgens het onderzoek een nog belangrijke rol in spelen; 59 procent van de ondervraagden in het onderzoek geeft aan dat creativiteit door het onderwijs momenteel niet wordt gestimuleerd. Hier ligt dus nog een grote kans en uitdaging weggelegd. Ook op de werkvloer is meer te doen met creativiteit. Zo besteden volgens de ondervraagden mensen op kantoor slechts 25 procent van hun tijd aan creativiteit. 

Creativiteit is een belangrijke vaardigheid voor de toekomst; een drijver voor innovatie. De digitale wereld beinvloed creativiteit op een directe manier. Het voortdurend ‘switchen’ tussen verschillende digitale middelen zorgt voor minder focus bij mensen. Vooral de jonge generatie,Generatie C, heeft hier veel mee te maken. Meer aandacht voor creativiteit voor deze generatie is dan ook belangrijk voor de toekomst. 

Media_http7mshcdncomw_nhojr
Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s