Trends in commercials (tijdens de Super Bowl finale 2012)

Media_httpfarm8static_fxhxg

Het Amerikaanse Altimeter onderzocht tijdens de Super Bowl hoe advertenties/commercials werden ingezet. Door het maken van een eigen dataset werd op een simpele, maar doeltreffende manier, de advertenties geanalyseerd. Belangrijkste conclusies uit het onderzoek: De commercials hadden in de meeste gevallen geen verwijzing naar een (corporate) website. Ook de integratie met Social Media kanalen was maar bij een klein deel van de advertenties terug te vinden. Er werd door enkele adverteerders gebruik gemaakt van hashtags (#) om via Twitter mensen tijdens de wedstrijd continu te betrekken bij een merk door conversaties te stimuleren. In de commercials werd dan expliciet verwezen naar de hashtag. 

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s