Tupalo maakt Nederlandse start in Rotterdam

Schermafbeelding_2011-12-01_om_17

De lokale zoekmachine en community Tupalo had gisteren iets te vieren. Sinds deze week lanceert de Oostenrijkse start-up officieel in Nederland. Tupalo is een plek waar gebruikers lokale bedrijven kunnen recenseren en delen met hun vrienden. Voorafgaand aan het feestje bij Hopper sprak ik kort met Michael Borras, mede-oprichter van Tupalo over de oprichting en de keuze voor Nederland.

Waarom zijn jullie met Tupalo gestart?

“We zijn in 2006 met Tupalo begonnen in Wenen als hobby. We zagen dat er steeds meer plekken online ontstonden waar discussies plaatsvinden rond locaties. In Wenen was de gevestigde orde aan mainstream-media nog een grote autoriteit op het gebied van recensies. Wij zagen dat online een mooie kans bood om hiermee te concurreren in Europa, mede door succesvolle signalen uit de VS en trends als ‘lokaal zoeken’ en locatiegebaseerde diensten.”

De basis van Tupalo komt voort uit het idee dat iedereen wel een reeks favoriete plekken heeft. Met Tupalo kunnen gebruikers recensies plaatsen over hun favoriete locaties in de buurt. Dat is voornamelijk interessant voor de lokale ondernemers die op deze manier een plek bieden voor hun ‘gepassioneerde’ klanten. Tupalo werkt als strategische partner samen met European Directories waar De Telefoongids en De Gouden Gids onderdeel van zijn. Hierdoor heeft Tupalo een grote verzameling aan locaties tot hun beschikking en vult het de diensten van European Directories aan voor lokale ondernemers.

Schermafbeelding_2012-09-24_om_18

Waarom een start in Nederland?

“Wenen is voor ons erg groot, maar we zochten een uitdaging om verder te groeien. Nederland was een van onze favorieten. We zagen dat veel start-ups hun focus leggen op de hoofdstad Amsterdam. Wij vonden dit niet het ideale vertrekpunt door het grote toerisme en een minder gesloten, lokale omgeving. Rotterdam voelt voor ons als een vertrouwde omgeving. De cultuur in Rotterdam is ook veel artistieker “

Het afgelopen half jaar hebben een aantal Rotterdammers al intensief geholpen om de eerste recensies voor lokale plaatsen te schrijven. Inmiddels heeft Rotterdam dan ook meer dan 1000 recensies en een half miljoen Nederlandse bezoekers per maand. Met een officiële lancering in Nederland is de toon gezet voor verder groei in Nederland.

Meer over de Nederlandse lancering van Tupalo kun je lezen in een artikel op ‘The Next Web‘ en op het eigen Tupalo Blog.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s