Lifehacking: Slim OV reizen

Dagelijks reis ik wel met het OV. De studentenkaart heeft ervoor gezorgd dat ik ermee naar school ga en af-en toe een uitstapje kan maken per trein. Echter in het OV zelf doe je niks. Als het aan Bianca Grimmius ligt komt hier verandering in. Op lifehacking.nl kwam ik een aantal tips van haar tegen die ik met jullie graag wil delen.

  1. Werken/Studeren: De meest voor de hand liggende tip. Wie zegt er dat je in de bus of trein niet kan werken of studeren? In de trein neem je een laptop mee en your good to go. In de bus gaat dit misschien wat minder goed maar ook hier kan je makkelijk aantekeningen, notulen en agenda’s doornemen. Bereid je tijdens je reis dus vast voor op wat komen gaat of neem alles wat je die dag hebt gedaan nog een keertje door.
  2. OV-Boek: Ik zelf heb altijd een bus-boek in mijn tas. Dit bus-boek voldoet altijd aan een paar voorwaarden:
    1. Het is niet te groot want dat is niet echt efficient.
    2. Het liefst is het een informatief boek en niet een thriller want dan mis ik gegarandeerd mijn stop.
    3. Het is een boek dat ik altijd al eens wilde lezen maar waar ik dacht dat ik geen tijd voor had. Zo lees ik op dit moment in de bus “je brein als medicijn”.
    4. Als je een jaar lang 50% van je reizen lekker aan het lezen bent, dan heb je aan het eind van het jaar een heleboel leuke boeken gelezen. En als je je boek uithebt kan je hem gewoon in de bus, trein of metro laten liggen.
  3. Luister: Tip 1 en 2 houden toch in dat je moet lezen. Hoewel dit in de trein voor de meeste mensen geen probleem is, kan ik me voorstellen dat mensen met wagenziekte niet zo snel gaan lezen in een bus. Toch kan je ook in de bus efficient bezig zijn zonder te lezen. Neem bijvoorbeeld je college of vergadering op en luister het nog een keer na. Dat is zelfs beter dan de notule of aantekeningen nalezen. Ook kan je tegenwoordig veel luisterboeken kopen. Ofwel ook als je wagenziek bent hoef je je niet te vervelen in de bus.
  4. Spreek af: In de trein zit je nooit alleen. En je kan veel productieve dingen gewoon samen met collega’s of mede-studente gewoon in de trein of bus doen. Zo kan je bijvoorbeeld een brainstorm sessie houden, een kleine vergadering houden of gew
    Media_httplifehacking_kzcsd

    oon een college of project met elkaar bespreken. Je bent vast niet de enige van jou kantoor of studie die in de bus of trein zit. Hoewel je soms liever alleen zit kan het geen kwaad af en toe eens bij elkaar te gaan zitten.

  5. Doe niets: Alle bovenstaande tips gingen over “iets” doen. Maar soms is dat juist helemaal niet efficient. Als je een hele drukke dag voor de boeg hebt of juist al hebt gehad dan is dit je rustmoment. Pak die dan ook! Haal je mp3 weer eens uit de kast (En doe oortjes in, niet iedereen wil meeluisteren!), zet een lekker muziekje op, ga bij het raam zitten en ………weg. Heerlijk

Bron: http://lifehacking.nl/algemeen/slim-ov-reizen/

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

